Tänker mig bloggen som en inspirationsbank men även ett sätt för mig att reflektera över den egna undervisningen. Arbetar som ma/no/bd/tk lärare i år 4-6. Att hitta arbetssätt som synliggör elevernas förmågor är utmaningen. Storyfication-driver mitt arbete. IKT ledstjärnan.

måndag 13 april 2015

Det flyter på ;-)



Under veckan fick jag och min kollega Eva reda på att vi har fått Gudrun Malmer stipendiet.

"Gudrun Malmers stiftelse utdelar stipendier till pedagoger som vill arbeta forskningsbaserat med utvecklande pedagogik inom matematikens område."

Vårt projekt arbete heter "Omdefinierat lärande inom matematiken"


Syftet för oss med projektet  är att utveckla och utvärdera arbetssätt inom matematiken med digitala verktyg, om digitala verktyg och entreprenöriellt förhållningssätt leder till engagemang och förståelse för begreppen, area, skala och omkrets. 

Vi kommer att dela med oss av arbetet via en projektrapport som kommer att finnas tillgänglig på stiftelsens hemsida efter avslutat projekt.


Idag fick vi dessutom reda på att vårt bidrag www.greenshipofalvik.blogspot.se är nominerat inom kategorin "Tema" i "Webbstjärnan" . Vilken vecka!  Som om det inte vore nog så får vi dessutom nöjet att tillbringa två dagar på SETT-mässan, och få ytterligare inspiration.



Ja, vad ska man säga. Jag har världens roligaste jobb!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar