Tänker mig bloggen som en inspirationsbank men även ett sätt för mig att reflektera över den egna undervisningen. Arbetar som ma/no/bd/tk lärare i år 4-6. Att hitta arbetssätt som synliggör elevernas förmågor är utmaningen. Storyfication-driver mitt arbete. IKT ledstjärnan.

tisdag 20 maj 2014

Visioner

Idag avslutade vi vårt "House of Alvik"med föräldraredovisning. Det har varit ett fantastiskt läsår. Ser framemot att få arbeta med åtminstone hälften av dessa elever även nästa läsår. Har stora planer :-), Nedan en kort presentation av storyfication och tankarna bakom "House of Alvik".


Har själv som mål att även under nästa läsår introducera och testa nya digitalaverktyg tillsammans med eleverna.  Är sugen på att testa scratch(följ länk för bra informativ sida), Geocaching i skolskogen, använda Kahoot mer  i undervisningen  samt fortsätta att utveckla bloggandet på/i klassrummet/skolan.
Givetvis ett nytt storyfication projekt på gång, som jag tror att vi nu även har lyckats inkludera slöjden i.
Målet är att vi alla på skolan deltar i Webbstjärnan!
Att inspirera och inspireras av andra gör att vi alla utvecklas, Sandra Wissting som jag stötte på, vid ATEAS monter, på SETT mässan skrev om detta på sin blogg.
Håller fullständigt med. Webbpubliceringar via ex bloggar och wikis har verkligen givit skolan ett lyft. Nya möjligheter till utveckling.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar