Tänker mig bloggen som en inspirationsbank men även ett sätt för mig att reflektera över den egna undervisningen. Arbetar som ma/no/bd/tk lärare i år 4-6. Att hitta arbetssätt som synliggör elevernas förmågor är utmaningen. Storyfication-driver mitt arbete. IKT ledstjärnan.

lördag 10 maj 2014

SETT och webbstjärnan




 Vilken underbar vecka! Vi knep bronset i Webbstjärnan, med denna fina motivering.

Är så otroligt stolt och glad. Stolt över alla duktiga elever och kollegor som jag har förmånen att arbeta med och otroligt glad över att ha fått vara med på denna, så väl arrangerad prisutdelning.





Veckan startade med SETT mässan. Två fantastiska dagar med massor av inspiration men framförallt nya möten! Fick frågan av en på mässan vad det bästa med mässan är. Mitt svar alla nya möten. Det jag menar är möten oss pedagoger emellan. Häftigt att få träffa så många inspirerande människor och då är det inte bara föreläsarna jag syftar på utan framförallt möjligheten att prata och reflektera tillsammans med kollegor från den egna men även andra skolenheter, men även möjligheten att träffa på sina "twänner".
Natalie är en av mina "twänner".  Vi har ett samarbete via en matematikblogg, eleverna filmar problem till varandra. Vi fick kontakt via twitter och träffades för första gången på SETT :-), vid ATEA skolas monter, där Natalie berättade om sitt arbete med digitala verktyg.

Framför mig ser ni min vinst i ATEA skolas tävling om bästa IKT tips. Det är en elitepad:-) .

Nu väntar matematikhandledarutbildning på måndag. Ser verkligen framemot att ta mig an detta uppdrag till hösten.
Har verkligen världens bästa jobb! # Lyftskolan

2 kommentarer:

  1. Wow vilken vecka! Grattis till den fina utmärkelsen för bloggen, kul. Var stolt, du lyfter skolan!

    SvaraRadera
  2. Tack, snälla. Ja, en riktig supervecka :-).

    SvaraRadera