Tänker mig bloggen som en inspirationsbank men även ett sätt för mig att reflektera över den egna undervisningen. Arbetar som ma/no/bd/tk lärare i år 4-6. Att hitta arbetssätt som synliggör elevernas förmågor är utmaningen. Storyfication-driver mitt arbete. IKT ledstjärnan.

onsdag 2 april 2014

Nya möten, nya möjligheter

Förra veckan hade vi studiebesök från en skola i Boden. Vi berättade om vårt projekt"House of Alvik" och delgav våra tankar. De var med oss hela dagen och gav oss många intressanta och utvecklande samtal. Det härliga med möten och att dela med sig är att det alltid ger så mycket tillbaka, man befäster sina egna tankar på samma gång.

Fredagen före hade vi vår Kulturminister på besök. Hon hade besökt vår hemsida och blev intresserad över vårt sätt att arbeta med läsningen. Vi berättade om vårt rödatråden projekt från f-6 "En läsande klass" och hur vi implementerar den tanken i alla stadier. Ett trevligt och utvecklande samtal

På måndag är jag på skolan i grannbyn och delar med mig av "House of Alvik". Är roligt att de vill ta del av våra tankar kring projektet.

Inom en snar framtid så kommer även vår utbildningsminister på besök. Helt klart spännande!

Efter påsklovet nytt studiebesök, reportage i naturvetenskap/matematik tidning, besök på skolverket och SETT mässan.
Ja, det är många nya möten framöver. Utvecklande, inspirerande och otroligt givande!


Skolutveckling när den är som allra bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar