Tänker mig bloggen som en inspirationsbank men även ett sätt för mig att reflektera över den egna undervisningen. Arbetar som ma/no/bd/tk lärare i år 4-6. Att hitta arbetssätt som synliggör elevernas förmågor är utmaningen. Storyfication-driver mitt arbete. IKT ledstjärnan.

tisdag 11 mars 2014

Mycket att se fram emot...

Efter ett härligt lov, med Rom som avslutning, laddar jag för en toppenvårtermin, SETT mässan i maj och många bra uppdrag på lut i www.houseofalvik.blogspot.se
Idag fick jag också  reda på att jag fått tjänsten som förstelärare på Alviksskolan. Det ska bli spännande, stimulerande och utvecklande. Skolutveckling är det jag verkligen brinner för.

För några veckor sedan blev jag tillfrågad om jag kunde tänka mig att skriva ner mina tankar kring kollegialt lärarnde på Skolsmedjans hemsida. Det kändes spännande och jag antog uppdraget. Här kan ni läsa min gästblogg om Kollegialtlärande


Tisdagsmatten handlade om Algebra
Våra tändsticksaskar har ersatts av x och andra okända faktorer. Vi spelar algebra spelet.  Ett bra spel som ökar förståelsen algebra och ekvationer. R står för röd tärning och v för vittärning. Den som har gått i mål med två spelpjäser snabbast har vunnit. Det gäller att fundera på vilken spelpjäs som det är smartast att gå med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar